Rechten bij gebrekkige prestatie (Klachten)
- De verkoper garandeert de koper dat de goederen bij ontvangst geen gebreken vertonen. In het bijzonder garandeert de verkoper dat op het moment van levering:
- de goederen de overeengekomen eigenschappen hebben,
- de goederen geschikt zijn voor het doel dat door de verkoper is aangegeven,
- de kwaliteit of uitvoering overeenkomt met het overeengekomen monster,
- de goederen in de juiste hoeveelheid, maat of gewicht aanwezig zijn,
- de goederen voldoen aan de wettelijke voorschriften.
- Als er binnen zes maanden na ontvangst een gebrek wordt geconstateerd, wordt aangenomen dat het gebrek al bij levering aanwezig was…
- Bij een gebrek kan de koper het volgende eisen:
- vervanging door andere goederen,
- reparatie van de goederen,
- een redelijke korting op de aankoopprijs,
- ontbinding van de overeenkomst.
- De koper heeft het recht de overeenkomst te ontbinden:
- als de goederen een aanzienlijk gebrek vertonen,
- als de goederen door herhaalde gebreken niet correct kunnen worden gebruikt,
- in geval van meerdere gebreken.
- De verkoper is verplicht de klacht in ontvangst te nemen op het volgende zakelijke adres: AUTOTECH24 CZ s.r.o., Strupčice 160, 431 14. Voordat de goederen worden verzonden, moet de koper het Klachtenprotocol invullen.
- De klacht moet binnen 30 dagen na de datum van indiening worden afgehandeld…
- De verkoper zal de koper schriftelijk informeren over de uitkomst van de klacht.
- Het recht op klacht geldt niet als de koper het gebrek kende vóór de levering of als de koper het gebrek zelf heeft veroorzaakt.
- Bij een gegronde klacht heeft de koper recht op vergoeding van redelijke kosten in verband met de klacht…
- De koper heeft het recht de wijze van afhandeling van de klacht te kiezen.
- De rechten en verplichtingen van de partijen worden geregeld door de artikelen 1914 tot 1925, 2099 tot 2117 en 2161 tot 2174 van het Burgerlijk Wetboek en door wet nr. 634/1992 Coll. betreffende consumentenbescherming.
- Bij ontvangst van de goederen van de vervoerder is de koper verplicht de integriteit van de verpakking te controleren…
- Andere rechten en verplichtingen met betrekking tot de aansprakelijkheid van de verkoper voor gebreken worden geregeld door de klachtenprocedure van de verkoper.