Klachtenprocedure

Rechten bij gebrekkige prestatie (Klachten)

  1. De verkoper garandeert de koper dat de goederen bij ontvangst geen gebreken vertonen. In het bijzonder garandeert de verkoper dat op het moment van levering:
    • de goederen de overeengekomen eigenschappen hebben,
    • de goederen geschikt zijn voor het doel dat door de verkoper is aangegeven,
    • de kwaliteit of uitvoering overeenkomt met het overeengekomen monster,
    • de goederen in de juiste hoeveelheid, maat of gewicht aanwezig zijn,
    • de goederen voldoen aan de wettelijke voorschriften.
  2. Als er binnen zes maanden na ontvangst een gebrek wordt geconstateerd, wordt aangenomen dat het gebrek al bij levering aanwezig was…
  3. Bij een gebrek kan de koper het volgende eisen:
    • vervanging door andere goederen,
    • reparatie van de goederen,
    • een redelijke korting op de aankoopprijs,
    • ontbinding van de overeenkomst.
  4. De koper heeft het recht de overeenkomst te ontbinden:
    • als de goederen een aanzienlijk gebrek vertonen,
    • als de goederen door herhaalde gebreken niet correct kunnen worden gebruikt,
    • in geval van meerdere gebreken.
  5. De verkoper is verplicht de klacht in ontvangst te nemen op het volgende zakelijke adres: AUTOTECH24 CZ s.r.o., Strupčice 160, 431 14. Voordat de goederen worden verzonden, moet de koper het Klachtenprotocol invullen.
  6. De klacht moet binnen 30 dagen na de datum van indiening worden afgehandeld…
  7. De verkoper zal de koper schriftelijk informeren over de uitkomst van de klacht.
  8. Het recht op klacht geldt niet als de koper het gebrek kende vóór de levering of als de koper het gebrek zelf heeft veroorzaakt.
  9. Bij een gegronde klacht heeft de koper recht op vergoeding van redelijke kosten in verband met de klacht…
  10. De koper heeft het recht de wijze van afhandeling van de klacht te kiezen.
  11. De rechten en verplichtingen van de partijen worden geregeld door de artikelen 1914 tot 1925, 2099 tot 2117 en 2161 tot 2174 van het Burgerlijk Wetboek en door wet nr. 634/1992 Coll. betreffende consumentenbescherming.
  12. Bij ontvangst van de goederen van de vervoerder is de koper verplicht de integriteit van de verpakking te controleren…
  13. Andere rechten en verplichtingen met betrekking tot de aansprakelijkheid van de verkoper voor gebreken worden geregeld door de klachtenprocedure van de verkoper.